sunnuntai 14. elokuuta 2011

Kulunut viikko!

Onpas aika kulunut taas nopeasti. Vasta sitä oltiin alkuviikossa ja nyt on jo sunnuntai! Alkuviikko meni Otso-kissaa surressa ja keskiviikkona haettiin noi kaks pientä palleroa tänne.

Torstaina mulla oli vapaapäivä ja olin ajatellu nukkua pitkään, kunnes Otto tuli vähä puol 10 jälkeen avaamaan mun oven! Tämän jälkeen en sit tietenkään saanu enää nukuttua!  Mun huone sijaitsee siis keskikerroksessa, jossa on myös olohuone, keittiö, ulko-ovi, parveke, mun vessa, pesutupa ja vähän muuta! Päivä oli aurinkoinen ja ihanan helteinen ( n. +23 astetta). Mutta lämpö tuntui ihanalta pienessä tuulessa, ja auringossa oli oikeasti kuuma jos ei tuullut. Koko aamupäivän tapoin aikaa kotosalla ja nautin päivästä.
Illaksi lähdin sitten tapaamaan erästä saksalaista au pairia Nadjaa leffan kera. Lähdin puoli kuuden aikaan kotoa bussilla kohti keskustaa! Onneksi Kati oli näyttänyt mulle missä mun pitää jäädä pois, mutta silti jännitin bussimatkaa kauheasti. Jännittäminen on niin mua, vaikka tiedän et kaikki menee hyvin. Nadja odotteli mua onneks jo siellä missä jäin bussista pois. Nadja oli kertonut, että meitä on tulossa vähän isompi joukko katsomaan leffaa, joten menimme ostamaan ja varaamaan meille lippuja, koska niitä ei ollut kuin muutama jäljellä enää! Me sitten ostettiin 3 lippua ja 6 varattiin! Jäätiin sitten odottamaan elokuvateatterin erästä au pairia nimeltä Laura, joka on mua vuoden nuorempi ja saksasta, kuten Nadjakin. Ennen Lauran saapumista juteltiin siinä joku 15min, tai no Nadja puhui ja mä kuuntelin ja nyökkäilin ja vastailin lyhyesti. Lauran saavuttua, tytöt näytti mulle enemmän Stavangerin keskustaa mm. eräs katu "Kenkäkauppa! Kenkäkauppa! Kolmas kenkäkauppa! Ja tuollakin on vielä kaks!" Myös baarien ja clubien sijainnit tuli tsekattua!
Elokuva, jota menimme katsomaan oli saksalainen ja norjaksi käännettynä nimi oli: Vincent vil ha(v). Puhe oli siis saksaksi ja tekstitys norjaksi! :D Voitte siis vaa kuvitella mut kattomassa leffaa, josta en ainakaan tekstityksen perusteella ymmärtäny puoliakaan. Mutta kyllä sieltä tarttui mukaan sanoja ja se oli hyvää harjotusta ja oikeesti, se leffa ei ollu yhtään hullumpi! Ja se sali missä elokuvaa katottiin oli PIENI, oisko siinä 5 riiviä ollu ja riville mahtu 7 tuolia!
Mä pääsin sitten 23.10 bussilla lähdettyä kotiin päin ja Kati ihanainen oli tehny mulla pientä iltapalaa valmiiksi. Ulkona syöminen on täällä norjassa siis aika kallista, joten ei viittitty käydä missään syömässä ja kotiin tullessa nälkä oli kova.

Perjantaina Jørn saapui kotiin. Lapset olivat tietysti innoissaan, että isä oli kotona ja he viettivät suurimman osan päivästä isän seurassa. Me käytiin Katin kanssa shoppailemassa ja ostettiin vauvoille mm. kaulapannat ja valjaat, mut ne on vielä niin pieniä, että ne on kissoille liian isot. Nopeasti ne kyllä kasvaa ja oppii. Ne on täysin sisäsiistejä, käyvät tarpeensa tekemässä kissanhiekkaan. Ne on tottunu lapsiin hyvin vaikka lapset ei kovin varoen vielä osaa niitä käsitellä. Maija kävi mm. eilen saunan puolella ja tykkäsi olostaan lämpimässä. Synne on oikein sirkuskissa! Pomppii missä sattuu ja siinä syy miksi se on mm. tippunut rappusia alas, juossut lasiovea päin ja satuttanut päänsä moneen otteeseen. Niistä on kyllä älyttömästi seuraa toisilleen ja ne on niiiiiiin suloisia.  Perjantaina kävin myös pienellä lenkillä ja ihmettelin sitä, miten mukavalta pieni hölkkäreissu tuntuu. Ite en siis oo tykänny juosta/lenkkeillä/hölkkäillä kovin paljon muutamaan vuoteen.

Eilen käytiin Katin, Oton, Emelinen ja Ilonan kanssa Suomiseuran Lauantaikahveilla. Siellä tapasimme suomalaisia, jotka ovat muuttaneet norjaan ja asuvat tällä alueella. Suomiseura järjestää myös joskus muitakin tapahtumia, johon voi osallistua.
Teinpä sitten eilen myös 1h20min lenkin! Ehkä tätä mun lenkki-innostusta on lisänny nää maisemat ja, että pääsee hetkeks aikaa ulos ja ajatella asioita tai olla ajattelematta.

Tänään oli myös oikein mukava päivä. Käytiin kalastelemassa pieniä rapuja
Lundsvågen Naturskolessa ja leivoinpa Miran reseptillä Daim-muffinsseja kun eräs norjalais-suomalainenperhe tuli meille kylään! Tänään myös satoi, joten lenkillekkään en päässyt!

 Katsotaan mitä lapsien viimeinen lomaviikko tuo tullessaan!
Pahoittelen hiukan sekavaa ja tylsää tekstiä! :D

1 kommentti:

  1. mul alko tekee mieli Daim-muffinsseja. :P Täytyykö muuten erikseen mainita, että oon hieman kade sulle, ku tunnet kaks saksalaista au pairia? ;)

    VastaaPoista