torstai 25. elokuuta 2011

Viikko, kun koulu ja päikkypäikky alkoi!



  Heipsan!
Tää viikko menossa ja mukavaa tahtia eteenpäin ja huomenna on jo perjantai! Aika kuluu niin nopeasti ja kohta oon ollut täällä jo kuukauden päivät. ;o
Maanantaina meidän Ottoman aloitti koulutien. Täällä mennään siis jo vuotta aikaisemmin kouluun kuin Suomessa. Hullua kieltämättä! Kati ja Jørn saattoivat Oton kouluun ja Otto sai isona poikana kävellä yksin kotiin. Koululle on siis n. 300m. Tyttöjen kanssa maanantaina tehtiin pienimuotoinen retki luonnossa ja katsomassa lampaita. Ja niinhän siinä kävi, että kun tytöt eivät sitten suostuneetkaan ajaa omilla pyörillänsä niin minä sitten työnsin isoja rattaita melkein puolitoista tuntia ja matkalla oli sekä ylämäkiä että alamäkiä. No hyötyliikuntaa se vain on! ;) Oli oikein hauska viettää aikaa tyttöjen kanssa!

Tiistaina oli sitten Oton toinen koulupäivä ja tytöt aloittivat päiväkodin. Kati oli ollut yön töissä, joten minä ja Jørn mentiin tyttöjen kanssa ensimmäiseksi päiväksi tutustumaan. Tyttöjen päiväkodille on meiltä kotoa n. kilometri, joten me sitten menimme kävellen ja tytöt pyörillään koska olin niin nätti
sää. Jørn oli unohtanu tyttöjen paperit kotiin, joten hänen piti lähteä hakemaan niitä melkein heti päiväkodille saavuttuamme. Tytöt saivat aluksi päiväkotitäti Siwin kanssa maalata sisällä enkä minä tietenkään saanut lähteä siitä mihinkään. Sitten päädyimme tyttöjen kanssa ulos ja Emeline juoksi heti leikkimään muiden lasten kanssa. Ilona ei suostunut mihinkään ilman mua. Hän piti mua koko ajan kädestä enkä mä saanut liikkua vierestä mihinkään. Lopulta Ilonakin uskaltautui yksin keinuille ja minä sain jäädä taka-alalle
katselemaan. Tytöt tapasivat ennen lounasta samassa ryhmässä olevia lapsia. Itse muistan, että ryhmään kuului mm. Maryann, Oskar x2, Mari, Allen, Sindre, William ja monia muita. Lounaan jälkeen me sitten lähdimme jo kotiin ja tytöillä oli oikein hauskaa tutustumispäivä! :) Kuin myös minulla!

Eilen ja tänään mulla oli aamut vapaat ja olin sitten töissä kun lapset tulivat kotiin. Kiva ku nyt on saanu pikkasen aikatauluja elämään. Nyt kun saadaan vielä Katin kanssa vielä enemmän sumplittua yhdessä aikatauluja ja muita hommia, niin elämästä tulee mukavampaa kaikille tasapuolisesti jos näin mukavasti sen sanon. :D
Huomenna saapuu viikonlopuksi kyläilemään Jørnin poika ja lasten isoveli Sindre. Meikäläinen viettää siis lauantaina vapaapäivää eli mitäs sitä keksis?! Voisin tietysti poiketa keskustassa ja vaikka pyöräillä tai käydä ainakin lenkillä. Oon nyt siis alkanu käymään pyörälenkillä iltasin ja kävely/juoksulenkillä joskus. Pyöräily on jotenkin paljon mukavampaa tuolla meren äärellä!

Odotan tässä jo innolla, että eräs suomalainen au pair saapuu Stavangeriin ensi kuun alusta! Mä kun istuskelen aina kotosalla, kun en uskalla/viitsi yksin minnekkään lähteä. No katsotaan mitä tässä keksitään ajan kuluessa! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti