torstai 3. marraskuuta 2011

Matkailua ja muita tapahtumia

Hei pitkästä aikaa! (:
Nyt on palattu arkeen viikon loman jälkeen! Tai no viikko on jo Stavangeriin palaamisesta, mutta viikonloppu meni vielä serkun kanssa oleillessa ja alkuviikko ollutkin sitten taas tottumista rutiineihin täällä.

Katja siis saapui ti 18.10 Stavangeriin klo 23 Norjan aikaan. Keskiviikkona kierreltiin hiukan Stavangerin keskustassa shoppaillen ja pakkailtiin vielä mun tavaroita. Samana päivänä vietiin illalla Kati töihin, jotta voitiin seuraavana aamuna ajaa hänen työpaikalleen ja lähteä sieltä sitten taksilla lentokentälle.
Eli me herättiin vähän ennen puolta 6 aamulla ja taksi lähtisi 6 aikaan Katin työpaikalta. Itse nukuin ehkä korkeintaan sen 4 tuntia, kun satuin jumittumaan koneelle (Hyvä Mia!)... Lentokoneessa sitten vaa torkuttiin se 5h 30min ja oltiin lämpimässä Egyptissä klo 13 aikaan. Lentokentällä jumitettiin sit taas vaikka kuinka kauan, kun järjestelyt siellä ei ollu parhaimmat. Selvittiin kuitenki ja ajeltiin taksilla hotellille.

Katjalla on tarkemmat muistiinpanot meidän jokaisesta siellä vietetystä päivästä ja linkkaan sen sitten tänne, jos Katja saa joskus sen kirjoitettua! Mutta näin lyhyesti päivät menivät seuraavanlaisesti:
-herätys klo 7
-aamupala ja rannalle
-syömään n. 14-16 välillä
-suihkuun ja valmistautumaan iltaan
-ja illalla jotain
Yhtenä päivänä oltiin veneretkellä, joten päivä meni vähän erilailla kuin muut.
Mutta harmittaa ku meikäläisen kasvot ei ruskettunu millään! Muu kroppa suht ruskettunu, mut kasvot ei! :(
Pistän tänne vähän kuvia reissulta, joka oli kyllä niin ansaittu ja rentouttava!
Katja oli täällä Stavangerissa mun seuravana sitten vielä To-Su.
Lauantaina käytiin sellaisella 3h risteilyllä, joka meni tuolla Stavangerin vuorten välissä. Käytiin mm. Preikestolenin alapuolella. Maisemat oli kyllä tosi hienot! Käytiin myös (taas) shoppailemassa ja hakemassa tälle mun perheelle pakastin.

Sunnuntaina me vietiin sitten Synnen kanssa Katja lentokentälle. Ennen lähtöä Synne meni mielellään koppaansa, mutta matkalla se hätääntyi lattialla ja olisi halunnut sieltä ulos. Kun Katja oli viety ja heitin kissan siihen pelkääjän paikalle, se rauhottui heti kun näki mut. ELI ei ongelmaa kissan kuljetuksessa kunhan se näkee mut. Saa nähdä mitä siitä tulee lentokoneessa.

Maanantaina Norjassa vietettiin Halloweenia ja lapset kävi ovelta ovelle kyselemässä karkkia. Suomessa kun tuo ei näy missään muodossa niin se oli hauska nähdä, kun lapsia kävi meidänkin ovella.

Tiistaina menin 2 viikon tauon jälkeen Zumbaan ja voin sanoa, että huomas heti ettei mitään ole tehnyt sinä aikana. Mun pitää kyl löytää jotain aktiviteettia kun kotiin tuun. Muuten musta tulee taas sohvaperuna!

Keskiviikkona lähdettiin Katin kanssa aamusta kapuamaan Dalsnutenille, joka on 20min ajomatkan päässä meiltä. Matkalla oli hiukan märkää, mutta onneksi meillä oli hyvät kengät eikä siks jalat kastunu pahemmin. Kyllä meillä meni n. 3h koko matkassa ja Dalsnuteniltä näkyi koko Stavanger ja Sandnes. Oli kyllä tosi hieno kokemus!

Nyt on sellanen tilanne, että mulla on enää 20päivää Stavangerissa ja yritän ottaa kaiken irti tästä ajasta täällä. (: